4 Kasım 2012 Pazar

İstanbul Üniversitesi Rektörlüğüne 4 tıp doktoru aday oldu

Türkiye’nin en köklü üniversitesi Istanbul Üniversitesi yeni rektörünü belirlemek üzere sandik basina gitmeye hazirlaniyor.

Celil Bilsel Konferans Salonu’nda aralik ayinda yapilacak seçimlerde simdilik 4 adayin yarisacagi tahmin ediliyor. Su anda rektörlük koltugunda oturan ve tekrar aday olan Prof. Dr. Yunus Söylet’in yani sira Prof. Dr. Ibrahim Keles, Prof. Dr. Rasit Tükel ve Prof. Dr. Faruk Erzengin de adayligini açikladi. Söylet ve Keles disindaki adaylar ise resmi basvurularini henüz yapmadi. Üniversitede görevli toplam 2 bin 400 profesör, doçent ve yardimci doçent rektörlük seçimlerinde oy kullanacak. Seçim, aralik ayinda, saat 10.00’da baslayacak mesai bitimine kadar sürecek. Seçimde ilk olarak ögretim üyelerinin isimlerinin bulundugu listeden kura yoluyla seçim kurulu belirlenecek. Oy kullanma islemleri, herhangi bir itiraza karsi kamerayla kayit altina alinacak. 50 kisilik bir ekip görev alacagi seçim salonunda 4 sandik bulunacak ve ögretim üyelerinin oylarini rahatça kullanabilmeleri için kabinler kurulacak. 22’nci dönem rektörünü seçecek olan tarihi üniversitede gelenek yine bozulmadi, üniversitenin basina geçmek için yine tip doktorlari aday oldu.

Tarafsiz olacagim

Prof. Dr. M. Rasit Tükel (IÜ Tip Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dali) Demokratik, katilimci, özgür ve özerk bir üniversite için çalisacagim. Ögretim üye ve yardimcilari müdahaleye ugramadan çalisacak. Üniversiteler akademik olarak özerk olmali, karar verme ve verdigi kararlari uygulamada bagimsiz davranabilmeli. Bu dogrultuda kendi bütçesini olusturma ve kullanabilme özerkligine sahip bir üniversite olacagiz. Ögretim üyeleri ve tüm çalisanlarin hak ettikleri gelir düzeyine kavusturulmasi için çalisacagim. Ögretim üyesi, memur, personel atamalarinda, hizmet, cihaz ve tüm satin alma süreçlerinde tam bir nesnellik ve tarafsizlikla hareket edecegim.

Son kez adayim

Prof. Dr. Faruk Erzengin (IÜ Tip Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dali) Rektörlüge son defa adayim. Ögretim üyelerimizin ve personelimizin ekonomik gelirlerini, tüm yasal imkanlari seferber ederek kat be kat arttiracagim. Yayinlara üst düzeyde tesvik primi verecegim. Ulasim, servis, arastirma, yayin ve bilgi islem sorunlarini çözecegim. Tüm çalisanlarin ve birinci derece yakinlarinin saglik sorunlarini özel birimlerimizde öncelikli olarak çözecegim. Kadro sorunlarina kalici ve adil çözümler bulacagim. Yemekhane ve yemek sorunu kalmayacak. Hakkinda, haksiz yere inceleme, sorusturma ve mahkeme açilmis yüzlerce çalisanimizin hakkini sonuna kadar savunacagim.

Adil bir yönetim

Prof. Dr. Ibrahim Keles (IÜ Kardiyoloji Ana Bilim Dali) Öncelikle kadin ögretim üyelerine hak ettikleri görevleri vermeyi arzu ediyorum. Yardimci doçent ve doçentlere akademik olanaklar, genis fiziki kosullar, modern teknik donanimlar saglamak amaçlarim arasinda. Katilimci, seffaf, adil yönetim kurmayi hedefliyorum. Ögretim üyelerinin aklin ve bilimin isiginda bir birliktelik ile hareket etmelerini saglayacagim. Uzaktan egitim, sürekli egitim ve hizmetiçi egitim programlarinda nitelik öncelikli çagdas ögrenme ortamlari olusturacagim. Modern bir egitim modelinin gelistirilmesi için yaptigim çalismalari YÖK ile gelistirip örnek model olusturmak istiyorum.

Insaatlar basliyor

Prof. Dr. Yunus Söylet (Rektör) Adil, seffaf, hesap verebilir ve ulasilabilir bir yönetim anlayisina uygun olarak hareket ettim. Geleneksel egitim islevlerimizi gelistirerek sürdürürken, yenilikçi program ve yöntemleri devreye soktuk. Ögrenen bir üniversite olmak için çalistik. Engelli ögrencilerimize uygun biçimde binalarimizi yeniden düzenliyoruz. Tapusu resmî olarak üniversitemize ait olmayan binalarimizin ve arazilerimizin tapu tescil islemlerini yapmaya basladik. Cerrahpasa ve Çapa’da yer alan iki tip fakültesi ve hastanelerinin yerinde yenilenmesi projesi ile kasim ayinda Istanbul Üniversitesi Yeni Çapa Cerrahpasa Yerleskeleri insaatlarini baslatacagiz.

Etiketler : istanbul üniversitesi, rektör, yunus söylet,uyariUyari: Sitemizde yer alan yazi, haber, makale, video, yorum ve tüm tibbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlidir. Bu bilgiler zamanla geçerliligini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanilamaz, kisisel teshis ve tedavi yönteminin seçimi için degerlendirilemez. Sagliginizla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danisiniz. Sitemiz, uzman bir doktora danisilmadan yapilan herhangi bir uygulamadan dogabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kisiler, bu uyarilari kabul etmis sayilacaktir.

Aile Sagligi Merkezi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder